Realizace projektu umožnila jednak zkvalitnění služeb stávajících provozovatelů venkovské turistiky a agroturistiky a jednak vznik dalších zařízení tohoto typu ve venkovském prostoru Českého lesa, což v konečném důsledku přispělo k diverzifikaci ekonomických aktivit, zvýšení příjmů z těchto činností a ke zlepšení kvality života na dotčeném území. Využít nejnovějších znalostí a příkladů dobré praxe k zvýšení informovanosti, znalostí a dovedností cílových skupin a k pozitivní změně nahlížení na tyto aktivity jako na perspektivní druh podnikání na venkově, se v rámci projektu naučilo na 60 zájemců.
Cílem zapojení cílových skupin do vzdělávacího kurzu bylo umožnit další rozvoj území v oblasti venkovského cestovního ruchu (vč. s ním spojených služeb) a tím napomoci k řešení místních problémů. Ty spočívají jednak v malé diverzifikaci ekonomických aktivit zemědělských subjektů (nízkému využití potenciálu zemědělských farem) a jednak v nízké podnikatelské aktivitě venkovského obyvatelstva v odvětví cestovního ruchu obecně. To je dáno jednak tradičním konzervatismem venkovského prostředí, rovněž však nedostatečnými znalostmi jak zemědělců, tak dalších cílových skupin (potenciálních podnikatelů) na venkově v oblasti podnikání, hygienických předpisů, marketingu a reklamy, nedostatečnou informační gramotností či uměním komunikace a sebeprezentace.
Výsledky projektu:
64 výukových hodin celkem
60 proškolených účastníků vzdělávacích akcí
odborná publikace pro účastníky vzdělávacích akcí (80 ks)
internetová prezentace vzdělávacího kurzu s možností stáhnutí studijních materiálů
Zbylý náklad odborných publikací bude využit pro další zájemce o tuto problematiku, kteří se školení nemohli zúčastnit. Internetová prezentace vzdělávacího kurzu může být v budoucnu aktualizována a využita pro další vzdělávání cílové skupiny.